Styrsö - Shetland 2014

Styrsö - Shetland 2014
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Planerad rutt, med alternativ - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

fredag 19 juli 2013

Old Pulteney!

Det ser ut som en enklare affär, knappt, men här inne gör dom den finaste whiskyn som nått min gom! Och kommer troligen inte att konkurreras ut. Nu börjar jag bli lite kaxig, men efter att ha seglat runt Skottland och smakat alla Ö-whiskymärkena, tycker jag att flera är i närheten, men de dom gör här är lite extra tycker jag. Jag faller också pladask för Old Pulteneys image med historia som fiskehamn och flera Limited editions har haft namn efter historiska silltrålare, WK 217 osv. Nu har de tre nya med namn efter fyrarna norr om stan: Noss head,  Duncansby head och Pentland Skerries. Jag bara smälter och måste investera ien eller två av dem. Avkastningen är garanterat den bästa. Kanske inte ekonomiskt, men på många andra sätt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar